Kawhia-Raglan-Auckland

5 april 2019 - Mol, België

Na heerlijk te hebben relaxt aan het meer van Taupo, zetten we onze reis door naar Kawhia.

Via te Kuiti (belangrijke historische plaats) en de waitomo-caves) en een bergachtige route. De cave was gesloten, maar we hebben daar toch een historische wandeling kunnen doen.

De tocht naar Kawhia is mooi, maar bochtig.

Het is een klein vissersdorpje, waar geen accommodatie meer beschikbaar is. Hierdoor moesten we terug naar Othoranga, waar we bij BNB Orchard een uitstekende slaapplaats konden vinden met Spa-pool en uitstekend ontbijt. Hier zijn we 2 dagen gebleven en de buren zijn Nederlanders. 's Avonds lekker BBQ en overdag naar hotwater-beach te Kawhia, een echt lavastrand. Dat was te merken, daar deze baden aanzienlijk warmer zijn dan dezelfde te Hahei.

Vanuit Othoranga de volgende dag naar Raglan (het strand nabij Hamilton). Eerst nog een prachtige waterval bezocht net voor Raglan.

Eerst ingecheckt en vervolgens naar het strand met zijn q vele rotsblokken, maar we hebben the beach kunnen vinden via een avontuurlijke route.

De moeite waard, schitterend uitzicht en een geweldig breed strand met zijn vele surfers.

Onze laatste dag aan het strand aan de baai van Manu, alvorens we via een binnendoorweg onze koers te vervolgen naar Auckland, om onze huurauto in te leveren.

De laatste 1,5 dag Auckland ter verkenning en nog wat te shoppen.

Via de shuttle naar het vliegveld, om te vertrekken om 15.15 uur lokale tijd. Een lange terugreis via Singapore en Frankfurt naar België.

Voldaan stappen we samen het vliegtuig in, na een avontuurlijke en geslaagde vakantie in het Noorder eiland van Nieuw Zeeland.